Friday, November 21, 2008

Kisah Pagi Jumaat


DIBULI
Seawal jam 9.30 pg,adik meminta p'tolongan untuk mengemas brg2 yg dibawa dari hostel.Sebagai kakak yg mithali(heee) saya pun dgn baik hati tolong budak neh..Tapi itulah manusia, bagi betis nak peha.Setengah jam yg pertama memang saya mengemas dgn dia tapi lepas tu lesap ntah ke mana.Hampeh.Terkontang-kanting saya kemas brg yg bertimbun macam gunung tu.Nasib baikla akakmu ini seorang yang AMAT BAIK..!!
Yang paling bestnye adik kesayangan saya ni, suma brg dah siap disusun kat tepi baru dia muncul.Wah3..macam magik plak kan.Apabila dia menunjukkan diri dihadapan saya, mulut ni memulakan bebelannnya.hahaha.Padan muka.Tinggal orang lagi.Jauh disudut hati saya tak kisah pun kemas sorang2.Lagipun dia la satu2nya adik yang saya ada.My everything and semua kasih sayang sebagai kakak nak bagi kat sape lagi kalau tak kat budak ni.Ummmm.
i love u adik

~hasil usaha saya..hehehe~


IDENTITI MUSLIM

Semasa mengemas brg2 tu, saya terbaca sekeping kertas yang tertulis biodata seorang Muslim.Saya agak tertarik dengan isi kandungan kertas ini dan ingin saya kongsikan bersama anda.

  1. Nama : makhluk terbaik
  2. Jenis : manusia
  3. Asal : tanah
  4. Suku : anak Adam
  5. Jawatan : pengabdi
  6. Alamat : bola dunia
  7. Stesen yg ditinggalkan : kg dunia
  8. Destinasi : kg akhirat
  9. Jam kebangkitan : Wallahu a'lam

Sebagai hamba-Nya, kita perlu saling ingat mengingati sesama sendiri.Semoga kita mendapat mengetahui status kita yang dipandang mulia disisi Allah.

3 comments:

Diamilikku said...

wahh baiknya kakak kan..
hurmmm nanti sure jadi isteri mithali jugak kan

Diamilikku said...

ohokkkk...sory2..tersedak..hahhaha

Tinta Ana said...

isteri ekk
hat tue kena pk len..hahaha