Saturday, October 31, 2009

I need peace in my life

Semakin hari semakin sesak dengan ragam manusia.
Manusia yang tidak dapat difahami isi hati mereka.
Manusia yang tidak tahu menilai.
Manusia yang tersekat ditakuk yang sama.
Manusia yang tiada pendirian.
Manusia yang sangat lemah membuat keputusan.
Hari-hariku juga terganggu dengan ragam manusia yang tidak puas melihat kebahagiaan insan lain.
Manusia yang mempunyai dua wajah yang berbeza.
Manusia yang terseksa apabila melihat senyuman bahagia.
Manusia yang berdiri dibelakang tembok besar yang dianggap sebagai benteng.
Namun..benteng sebesar mana pun tidak dapat menongkah kebenaran.
Saya perlukan secebis ketenangan.
Hanya secebis yang kupinta.
Saya letih dan sangat letih dengan keadaan ini.
Saya perlukan Dia yang maha memahami.
Saya perlukan mereka yang menyayangiku.
Saya perlukan dia yang sentiasa disisiku.
~berikanku ketenangan itu~

6 comments:

.zara. said...

ermmm...
kdg2, susah tuk kita jangka sikap manusia...
kdg2 kite pk dye sgt baik...
tp sebaliknya..???
Allah je yang tahu...
sukar tuk kita bendung sikap mereka..
b'sabar paling penting...
igt dalam hati,
xde ape dalam dunia nie yg yg kekal lama...
sedangkan pantai berubah, ni kan pulak sikap manusia...
dekatkan diri dgn Tuhan...
Dia mendengar segalanya... =)

ALUNAN TINTA said...

zara==>
memang susah nak baca hati manusia..
lagi sakit bila kita tak ganggu hidup mereka tapi kita tetap tajuk utama..
hurmm..
hope i can take it easy..
easy as ABC..
thanx for ur words=)

.zara. said...

dear..
biasa la mulut manusia ni..
bisanya mengalahkan binatang2 yg b'bisa..
menjadi tajuk utama tu sbb ana feymes sgt kot..??
ehehe~ juz kidding.. =)
kadang2 bila kita jd tajuk utama,
adela yg mereka2 iri hatikan tntg sesuatu...
just be urself...
sebolehnya jgn amek pusing..
ok..?? talk to hamzah..
listen what he'll say.. ok??
chill up hun!

ALUNAN TINTA said...

dear zara..
dah masak sangat dengan semua ni..
tapi sabar pun ada had kan..
xpela..
mungkin depa2 tue suka bercerita tentang keburukan orang kot..
satu hari ada jugak balasannya..
masa tue kita boleh tersenyum dengan hati yang lapang..
Hamzah owez be with me..thanx God~

.zara. said...

yeahhh!
dat's true...
last2 nt, dorg gak yg merasa tempiasnye dari sikap dorg tu...
huuu~ simpan senyum tuk ahri mendatang ye..
ehehe! luv ya!

Anonymous said...

ana=)
alwys think pstive k...
sema org da klbihn n klmhn msg2..
agp sema yg tjdi da hkmh dsbaliknya...tuhan lebh mha mgetahui pkra yg baik n bruk...angp sma nieh sbg ujian dalam hdp ana..hrp ana tbh n sbr dgn semua yg blaku..
hepy sokmo=)