Wednesday, January 21, 2009

Maaf memaafi..

Waktu sesi berjumpa 'bonda' dalam minggu neh, 'bonda' suh semua bakal2 cikgu pemulihan neh bersuara menyatakan harapan masing2 untuk 4 tahun yang akan datang. So, pelbagai harapan n azam yg muncul dari mulut setiap ahli kumpulan. Dalam entry ni si tinta bukan nak cerita azam2 depa ni tapi nak cite sket benda yang ada kaitan dengan tajuk entry iaitu maaf memaafi..

Susah sangat ke kite nak memaafkan kesalahan orang lain?? Bagi si tinta, kita perlu memaafkan kesalahan orang lain sebab satu hari kita juga akan buat salah dengan orang n kita juga akan mengharapkan maaf dari orang. Hurmm..manusia memang sukar untuk ditafsir. Kita akan dipersoal di sana kelak sekiranya kita tak memaafkan orang walaupun bukan kita yang bersalah. Kita akan dipersoal bukan kerana kesalahan tetapi dipersoal mengapa kita terlalu angkuh untuk menghulurkan salam kemaafan.

Apa yang tinta merepek ni memang berlaku kepada diri sendiri. Bukan nak buka pekung di dada cuma nak pecahkan belenggu dalam otak neh. Takkan nak kena sampai melutut depan dia kan.

huuuurrrrmmmm....=(

**'bonda' tu mentor kelas pemulihan**

7 comments:

*SiRibenMerah said...

sape yg tanak maafkan awak tuh??
ehhh, nak tanya sket.. adik saya yg sorg tuh da hilang p mana yek?? blog dia da lama bersawang.. da lama dia x jumpe saya.. and one more thing, awak x sembunyi dia kannn??
hahahahaha.. btau achik ayang rindu kat dia =P~

Diamilikku said...

aikk...apasal nih...sabrosa tak nak mafkan apa plak nih???

ALUNAN TINTA said...

SRM=)
adik akak sorang tuh malaih nak update.tenet slow katanya.bukan setakat bersawang tapi dah jd sarang tikus.haha.ermm..sembunyi??xdak maknanya..hahahha.
achik,owang windu awak neh..muncul la cepat2.xpasal2 i jadi mangsa taw.

ALUNAN TINTA said...

kak su=)
ish akak neh.org xsebut sabrosa pun dlm entry tuh.kalo dia yg xnak maafkan I senang keje tapi ni org len laa...

sabrosa said...

wo0o0o0o0o0o0...cik tinta sembunyikan gua..baru lepas dari tempat persembunyian..huaauahuaa...2minggu nk update..cik tinta, sabar banyak2 k..biala la kat dia tu..lama2 dia sedaq la tu..semua org da knai dia pon..ek..awak ada saya..jgn risau..

ALUNAN TINTA said...

sabrosa=)
apa ni.org sembunyi btoi2 t baru taw.xley g mana2.

Dj Epoi said...

Gua no comment..!!!!!