Sunday, January 4, 2009

Bantal dan Anda

Kali ni Cik Tinta nak membebel sket berkaitan dengan bantal yang anda guna semasa tidur.Dari sumber2 bacaan Tinta,terdapat maksud disebalik kategori bantal dan perwatakan anda semasa tidur.

Kategori bantal n perwatakan anda:

1) Memeluk Bantal Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik. Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.
2) Menggunakan Banyak Bantal Mereka biasanya kurang kenyakinan. Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.
3) Tidur Dengan Satu Bantal Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya. Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata.
4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki Mereka mempunyai sifat kurang baik. Mereka jarang bergaul dgn org ramai, malah kaku dalam pergaulan. Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois. Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita2. Mereka tdk suka berusaha.
5) Tidur tanpa Bantal Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi. Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.
6) Tidak punya bantal Kasihan betul... pergi kedai belilah satu
Bicara Si Tinta :
  • watak pertama ni memang tepat dengan I.Menghargai sastera??Hehe.Mestila.Cin Tinta kan bakal cikgu BM.I neh romantik ke.Hahaha.Tanya en sabrosa untuk kepastian.
  • nombor dua pun I punya.haha.I memang kurang keyakinan.Tkut je keje.Tapi xde la penakut sangat.Cuma bila nak berdepan dengan orang kena take time sket.
  • dan watak terakhir yang I amek adalah no 4.ummm.Selesa kalu letak bantal kat kaki.Adeehh..ayang ego ke sayang..~~
  • nombor 3, 5, 6 bukan I punya okkay..kalo nak,hamek la.haha.hat ni agak negatif kan.xbaek taw..
  • untuk pengetahuan pembaca,Ck Tinta kalo nak tidur paling kurang pun 4 bantal.hehehehe.aman tidur I..~~
  • fikir2 kanlah dimana anda dan bantal2 busuk anda tue.heee=P~

5 comments:

chEntA said...

Cik Chenta pnyer yg nO 1 dgn 3..~
heheheh..
kalO pki 2 bntal kre bnyk bntal ker??

ALUNAN TINTA said...

erm..lebih dari satu banyak la kan.apa kata cikgu matematik kita,en sabrosa??haha

sabrosa said...

hahhaa...gua pakai 2 bantal gak..1 kt kpala 1 g pluk..kira org seni la ni...yg no 1 tu..hahahha...tapi 2 bkn banyak ok dlm kategori ni..sebab dia da bgtaw secara detail kalo 2 bantal..banyak dalam kes ni lebey dari 3..hahaha..pandai2 ja..

*SiRibenMerah said...

ceshhh... achik kalo tido atas, bantal dia mesti jatuh kat ayang.. tapi kalo dia tido bawah.. bantal ayang hilang dapat kat dia.. hurmmmm.. neh mesti kes tarik bantal tgh2 malam neh.. hukhukhuk =P~

seni mencuri bantal dari pelukan org!! seni la tuh kan achik kannnnn?????

sabrosa said...

huhuuh..achik tidoq kat luaq atas sofa depan tb ja..bila masa achik curi2 bantal...huhuhuhuh