Wednesday, June 17, 2009

Mereka istimewa

Saya baru balik dari klinik atas urusan kesihatan adik Iman.

Masa dok tunggu keputusan lab saya melengung la klinik tue.

Dalam ramai2 manusia kat klinik, saya tertarik dgn gelagat seorang kanak2.

Daripada keadaan fizikal dia ada ciri2 down sindrom.

Lama saya perhatikan tingkah laku dia.

Sangat mencuit hati dan saya tersenyum sorang2 tengok dia.

Mana tak nya, semua orang duduk sopan atas kerusi masing2 tpi dia terlentang atas lantai.

Sambil dok baring atas lantai tue, dia nampak mcm mengira something kat atas syiling.

Cute sangat telatah dia.

Then ayah dia datang n bawak jalan2 kat lua plak.

Tak lama lepas tue dia masuk balik dan terus baring n sambung mengira2 atas syiling.

Kanak2 macam ni memang susah nak tinggal benda yang dia suka.

Saya terfikir betapa susahnya ibu bapa dia nk menjaga dia tapi semua tue atas balasan yang sangat besar kerana dia insan istimewa.

~i love them~

3 comments:

sabrosa said...

amboi cikgu pemulihan sorang ni..hehee

chEntA said...

argh..
sayha sedih kalo tgk bdk2 mcm ni..
teringt tyme SBE..
sdih sgt tgk bdk2 pemulihan..
kalo tgk bdk mcm ni mau nges dpn tu jgk..~

Tinta Ana said...

abg=)
kalo bukan sebab pemulihan pun kita akan terentuh tgk depa kan syg.

chenta=)
sedih tapi tue ketentuan tuk depa.kita yang elok la kena tolong kan.