Friday, March 8, 2013

To The Beatiful You

Hai semuar. Ni cerita pasal drama korea ke-3 yang saya tonton. Drama ni santai. Cerita pasal seorang student high school yang dah give up dalam sukan lompat tinggi. Lepas tu ada seorang gadis yang nak tolong dia kembali dalam sukan tu. Masalahnya high school tu adalah untuk lelaki sahaja. Tapi gadis ni nekad dan dia berlakon jadi student lelaki!! Haa..ada banyak scene yang lawak. Santai je layan drama ni.

Min Ho sebagai Tae Joon (baju belang2)
Sulli sebagai Jae Hee
**hero dan heroin**

**antara barisan pelakon**

Ada yang kata orang minat tengok cerita korea ni sebab romantik. Ermm..bagi saya romantik tu memang la. Macam cerita omputih jugak la. Drama melayu pun ada jugak yang romantik kan. Jadi bagi saya drama korea ni sama je macam dram-drama yang lain. Ada kelebihan dan kekurangan. Yang pastinya banyak pengajaran yang kita boleh ambil. Dan yang paling saya admire bila tengok cerita korea adalah teknologi di negara mereka. Perghh..kalau kat negara kita teknologi macam tu semua baru nak berkembang. Apa-apa pun, saya sayang Malaysia.
:)

4.5 bintang untuk drama ni.
:)
Annyeong!!

6 comments:

Anonymous said...

Hai

Anonymous said...

Try la tengoj lovers in paris (romance - the best ever park shin yang ), playful kiss (comedy romantic-kim hyun joong oppa ), ghost ( mystery), city hunter (action- lee min ho oppa )....mmg best...lovers in paris tu mmg legend kat korea, 10 thn yg lepas punya cerita..running man pun best gak kalau nk layan....variety show...

Tinta Ana said...

hai anonymous : memang banyak cerita korea ni..sampai xterlayan..hehe :)

Anonymous said...

Try la nengok yg tu...dh start terus x mo tido mlm.... Yg kt atas tu Kira best among the best (taste Sy la... Hehehe)... Satu lg crite my girl ( lee da hae n dong wook)... Yg ni pun best giler

Anonymous said...

Try la nengok runnning man episode 129, Minho,sulli n kwanghee jd guest...

Tinta Ana said...

hehe..peminat tegar korea ni..buat masa ni xlayan korea lagi sbb letih.haha..kalau dah mula layan, asyik mengadap dia ja :)