Sunday, September 8, 2013

Papan kenyataan kelas

Saya tak pernah lagi cerita tentang kelas pemulihan yang sekarang ni secara rasminya diuruskan oleh saya sendiri. Kelas pemulihan ni kecik je. 1 bay. Kalau ikut ukuran sebenar keluasan kelas pemulihan adalah 3 bay = luas bilik darjah normal. Tapi dah nama pun sekolah kecik, so jangan nak imagine kelas besar. 

Tapi I ok jer. Kelas kecik tak bermakna cikgu tak boleh mengajar kan? So kita buat cara kelas kecik. Pagi ni saya menjalankan misi untuk buat papan kenyataan untuk kelas pemulihan ni. Dah nama pun buat sendiri tak dak maknanya nak buat guna papan.haha. Saya buat guna polistren saja. Polistren pun recycle polistren yang ada dalam kotak peti ais. (Ye, saya baru beli peti ais..hehe).

 Ini bahan-bahan yang diperlukan. Polistren, kertas pembalut, gunting, pisau, double tape, dan pembaris. Saya balut 2 polistren saja. Yang lagi satu simpan dulu kot nak guna untuk benda lain. Kenapa kertas pembalut warna merah?? Saya bukan peminat tegar warna merah tapi sebab dah tak dak kaler lain yang menarik.hahaha. Boleh gitu? Boleh la ye..adat duduk jauh dari semua sumber. So kita rembat je apa yang ada. 

Hasil yang telah siap. Tak lama mana pun nak balut benda alah ni. Tak sampai 30 minit dah siap utk dua polistren ni. Esok boleh la lekat dekat kelas dan tampal-tampal maklumat-maklumat atas papan kenyataan baru ni. Yippiee.

Plan lepas ni untuk buat bahan-bahan Sudut Bahasa Melayu & Sudut Matematik. Harap-harap semua dipermudahkan. Amin~~

p/s : rindu dekat mesin liminate dkt rumah..kalau ada dia senang semua kerja..haihh..kena beli mesin liminate baru ke dkt sini?? 

Till then.
See ya!
:)

No comments: