Tuesday, June 11, 2013

Konvokesyen @ PICC : 28 Mei 2013

Hari yang dinanti telah tiba. Mulakan hari dengan senyuman walaupun kena bangun jam 5 pagi!!! Dah la malam tu saya tido dekat pukul 1 pagi gara-gara lupa bawak spray iron baju, makanya terhegeh-hegeh laa saya iron baju batik Abah. Oh my..lotih den. Memang tobat tak mau beli batik ori. Ok tak pe. Kita lupakan perkara yang meletihkan :)

Lepas subuh kami terus bertolak ke PICC. Gerak satu kereta dulu. Kakak dan anak-anak menyusul kemudian. Kami sampai PICC dah ramai tapi lor parking masih banyak yang kosong. Dapat je parking terus gerak ke hall utama. Dah penuh hall tu dengan graduan dan family masing-masing. Orang pertama yang saya jumpa Nadia (classmate). Tanya dia pasal hood sebab hood tak dapat masa hari taklimat. Dalam 5 minit Aten sampai dengan hood semua budak kelas. Dah bedak2 hood masing-masing tak reti pulak nak pakai.haha..Adoiii.. Kita bercerita dengan gambar pulak okkay :)

Ni pembantu peribadi saya. Kalau tak de mak buyung ni kelam kabut jugak dibuatnya.hehe. Mak buyung ni la pakaikan hood saya. Maklumla, pengalaman berkonvo dia banyak kali..hehe :) TQ  Kak Dilah :)

Suasana saya dan classmate yang masing-masing blur memegang hood.haha.. Boleh pulak tak reti pakai. Dah la pegawai yang uruskan dah panggil graduan suruh berbaris la bagai. Waktu ni Mama & Abah dan beratur nak masuk dewan. Nak duduk bahagian depan kenala beratur cepat..hehe :)

Dah siap pun berjubah, bertopi dan berhood.hehe.. Dua assistant saya dipagi hari. Tema kami warna biru ye hari ni. Tema mengikut baju graduan aka saya.hehe.

Him yang dan lagi senyum padahal kakak dia dah kelam kabut perbetul hood dia.haihh..

Semua dah ready untuk berbaris. Muka eksited ye semua. Harus eksited meraikan kejayaan bersama. Pai yang angkat kaki sebelah, buat peace tu dengan yakinnya dah siap padahal hood dia terbalik!!! Tengoklah bahagian kelabu yang belakang tu menggelebeh je. Dah kelam kabut bukak pin, betulkan balik. Tapi tak pe, hero dan heroin ramai :) SAHABAT kan :)

Penunggu setia diluar dewan. Sempat lagi shoping hadiah pesanan dari orang seberang.hehe. TQ Abang Dun sekeluarga :) (tak sangka dapat belon+bear)

Ni pun penunggu setia diluar dewan. TQ yq :)

Graduan bersama Mama Abah. Moga kejayaan ini dapat memberi kebahagiaan kepada Mama Abah. Doakan kejayaan-kejayaan yang lain dalam hidup Ana ye :)

Dah macam penjual bunga pulak saya tengok gambar ni. Penjual bunga tak laku.hahaha

Family photo diluar pintu utama PICC.

Bersama mama abah & adik beradik yang hadir. TQ semua :)

And finally, gambar bersama rakan seperjuangan. Sekarang kita dah bertaburan di bumi Allah ini. Moga ukhwah antara kita akan terus kekal. Ana doakan kejayaan serta kebahagiaan sentiasa menjadi milik kita. Jadikan kenangan bersama sebagai coretan terindah dalam kamus hidup anda. 

Moga berjumpa lagi. Sayang kalian hingga hujung nyawa.
:)

No comments: