Thursday, October 10, 2013

Fly Away

Bila berada jauh di seberang laut, ditambah pula jarak dan masa yang diambil untuk pulang ke kampung halaman agak sukar, makanya saya dan adik beradik pemulihan yang bertapak di Bumi Kenyalang ni merancang untuk reunion kecil-kecilan.

Jadi, esok pagi (jumaat) saya akan gerak ke Sibu. Stay 1 malam di Sibu dan akan gerak ke Miri dengan flight. Kumpulan Sibu yang lain guna jalan darat. Saya memang tak sanggup nak guna jalan darat. 5-6 jam perjalanan. Kalau tambah dengan perjalanan saya naik bot lagi, dah berapa jam baru terkedek-kedek nak sampai Miri. Dengan yakin untuk mengorbankan duit, saya pun confirm untuk terbang ke Miri.

..Sarawak dari pandangan atas memang dipenuhi dengan aliran sungai sahaja..

Doakan perjalanan kami semua selamat tiba dan selamat pulang. In sha Allah selasa pagi saya akan pulang ke Sibu. Dan sekembalinya ke Sibu nanti, kemungkinan besar saya akan keluar Sibu hujung tahun nanti pulak untuk cuti akhir tahun.

Bila berada pedalaman, duit bukan menjadi masalah tapi masa dan tenaga. Apa-apa pun, saya bangga menjadi guru pedalaman. Priceless experience.

Take care readers.
:)

No comments: