Thursday, February 7, 2013

Tayangan wajib tonton.

Sejak-sejak dah dilantik jadi penganggur tetap ni, kerja saya setiap hari adalah :
- bangun tidur
- mengadap laptop sampai jam 12 tengahari
- settlekan kerja-kerja rumah
(masak nasi, basuh pinggan mangkuk, basuh kain, kemas ruang tamu, kemas bilik)
**bab mengemas tu xdela setiap hari**
- solat Zohor, lunch
- mengadap laptop balik sampai jam 3 petang

Haaa..bila mula jam dah menunjukkan 3 petang, maka bermulalah tayangan perdana saya.hehehe. Saya bukan jenis suka ikut siri drama ni. Oleh sebab dah tak taw nak buat apa kat rumah, maka saya telah menyenaraikan beberapa drama feveret untuk ditonton setiap hari.

Jom saya review drama-drama pilihan ni.
:)

SETIA HUJUNG NYAWA

Pertama kali saya tonton drama ni adalah pada episod ke-6. Sekali tengok dah jatuh hati. Sejujurnya, saya bukan peminat drama. Sebabnya saya sangat tidak sabar untuk tahu ending cerita macam mana.hahaha. Tah pape je kan. Tapi drama ni jadi terminat pulak. 

TAPI....bila dah mula konflik, saya dah tak tengok drama ni sebab sakit hati je bila tengok. Over taw.haha. AAK. Saya memang fefeling lebey nonton drama. Sedih lebih daripada watak. Saya sambung tengok drama ni episod 18 kot. Saya review balik episod-episod yang saya tak tengok di web CeritaMaster supaya dapat faham jalan cerita. 

Hari ni, cerita ini dah berakhir. Ofkos la happy ending. Kalau tak takde maknya I'olss nak melangut depan tv sampai ke garisan penamat. Pada pendapat saya, cerita ini ada baik dan buruknya. 
Dari aspek baik :
..setiap manusia perlu diberikan peluang untuk berubah..
..terima pasangan seadanya kerana itu jodoh terbaik yang Allah beri..
..hargai setiap insan yang menyayangi kita..

Dari aspek kurang baik :
..ada unsur negatif sebab suami beri layanan yang teruk kepada isteri..
..menunjukkan kehidupan yang tidak berlandaskan agama..
(tidur dengan pasangan yang tidak halal, tak solat, kehidupan sosial)

Apa-apa pun, saya bagi 4.5 bintang untuk drama ni. Good job Suhan Movies & Dramas.

Next drama ialah :
RUBY
Drama Ruby dibarisi oleh pelakon-pelakon yang dah femes. Semua tip top lakonan. Apa yang saya tertarik dengan drama ni adalah watak Sharnaaz Ahmad yang memegang watak Benjamin. Watak Shaarnaz selalunya watak yang garang, bengis..tapi dalam drama Ruby watak dia jenis yang sempoi, garang ak bertempat tapi boleh buat saya gelak.haha. Tahla. Tak tahu nak explain macam mana.

Drama ni pun dah melabuhkan tirai hari Selasa lepas. Drama ni pun saya tak tengok daripada episod 1.hehehe. Dasar tak minat drama kann. Dah episod tengah-tengah baru mula tengok dan ikut. Untuk drama ni saya bagi 4 bintang. 
:)

Next next drama is my feveret.
:)

MY PRINCESS
Tak pernah-pernah layan drama korea, dan sekarang saya akui saya dah layan drama KOREA.
Hahahahaha..adoiii..bosan punya pasal. Yang boleh tertengok cerita ni adalah sebab tv3 banyak sangat iklan. Tukar chanel sana, tukar chanek sini sekali tupp terbuka cerita ni. Part saya tengok tu heroin ni tak jadi princess pun lagi. 

Dah sekali tertengok tu kena la tengok lagi kan. Cerita ni Isnin-Jumaat 3 petang, TV8. Tapi saya ni kan jenis tak sabar nak tengok ending cerita. Saya google dekat internet untuk cari cerita ni. Banyak hari google tak jumpa. Frust betul sebab kena tengok hari-hari. Tapi semalam tanpa dicari-cari keluar 1 link untuk drama-drama korea. 

Haaaa..apa lagi. Mengadap laptop lagi la jawabnya. Daripada malam semalam sampai petang tadi saya mengadap cerita ni dekat laptop. Dan dah selamat habissss pun.hehehehhe. Memang dasar tak boleh sabar tunggu ending. 

Untuk cerita ni, saya bagi 5 bintang.
:)

Ok lah, penat menaip. Take care readers.

No comments: