Wednesday, April 10, 2013

Sebenarnya, Saya Isteri DIa!!

**Tajuk ni bukan statement ok!!

:)
Mulakan hari dengan senyuman. Akhirnya saya ada jugak perasaan yang ada seperti wanita-wanita lain iaitu perasaan teruja untuk beli NOVEL!! Jujur ya, saya tak minat langsung baca-baca novel ni. Novel ni tebal kot!! Bercinta nak habiskan satu cerita. Tapi sebab satu drama ni, saya jadi tak keruan nak tahu jalan cerita ni. Drama adaptasi novel la ni. 


Haa..ni teraju utama drama ni. IZZUE ISLAM & TIZ ZAKYAH. Giler uolss tak nak tengok.hahahaha. Saya sebenarnya tak plan pun nak tengok cerita ni. Tertengok je waktu episod 1 last 2 weeks. Bila tengok macam bes pulak sebab jalan cerita dia tak de la stereotaip sangat..ala macam kita dah boleh agak next scene. Saya ni biasalah. Tak reti sabar nak tunggu next episod.haha. Memang dasar fomfuan xminat drama panjang. Nak pulak drama ni seminggu sekali je. 

Atas desakan ingin tahu punya pasal, saya terus cari novel ni online.haha. Teknologi dihujung jari la katakan. Lepas 5 hari saya order, maka sampailah novel tersebut di tangan saya. Haaa..teruja punya pasal sampai tak sempat lah nak snap gambar ke apa ke. Terus gunting parcel then peluk cium buku tu.hahaha..over kan. Memang sangat over sebab first time beli novel. Sebelum ni pinjam je kalau rasa nak baca.  

Hak milik terpelihara!

Sebelum baca semalam, saya balut dulu buku ni dengan pembalut plastik jernih. Saya memang banyak stok plastik pembalut ni. Zaman study dulu saya kira macam pembalut buku rekod dan fail praktikum tak bertauliah..hahaha..sebab tu banyak stok. So dah settle balut buku, saya pun mengadaplaaaaaaa buku ni sampai habis satu novel!!! Nak taw duration yang saya ambil untuk habiskan novel ni???

Novel : Sebenarnya, Saya Isteri Dia
897 muka surat
Masa mula : 3.15 petang
Masa tamat : 2.10 pagi
Jumlah masa untuk tamatkan novel : 10 jam 55 minit.
:)

Saya memang tahu saya bukan pembaca novel yang baik sebab saya memang TAK SABAR nak tahu ending. Malam semalam mata saya dah macam kena tongkat dengan kayu tapi saya tetap bertekad nak habiskan jugak.hahahaha..giler teruk habit. Tapiiiii..saya sangat berpuas hati dengan novel ni. Haihhh..tak rugi langsung beli. Oh ya, saya beli novel ni dekat sini http://jomlayanbuku.blogspot.com. Kalau berminat klik jela link tu.hehe. 

Thumbs up untuk novel ni.
Tak sabar nak tengok versi drama pulak.hahaha..again, TAK SABAR lagi!!
Ok, jumpa lagi,
Assalamualaikum.
:)

No comments: