Sunday, October 20, 2013

Picnic with my kids

Minggu lepas saya berjungle tracking di Gua Niah.
Minggu ni saya berjungle tracking di hutan belakang sekolah untuk bawak kanak-kanak riang ni picnic.
Kami jalan dalam 30 minit sampai la sungai yang dituju. Saya tengok, alahai keciknya sungai. Muat ke budak-budak ni nak berendam.

Ni bekalan makanan untuk makan tengahari. Bawak dari dewan makan asrama. Lelaki-lelaki ni pulak konon tak macho mandi sungai keci. So mereka tunggu dekat tepi je. *macho la sangat..haha*

Walaupun sungai kecik, mereka tak peduli. Gembira macam mandi dekat sunway lagoon je gayanya. Yang baju oren tu PK1 ye. Dia pun sama naik baling-baling air dengan budka-budak.hehe.Comel :)

Lepas dah mandi puas-puas, makan, kami gerak untuk ke hulu agi. Katanya sungai lagi cantik. Sambung berjalan meredah hutan, sungai dan kayu-kayu besar kami pun sampai. Dan saya dengan eksitednya tanya dekat budak, "ni ke tempatnya?? wahhh..cantik gila!!" Budak-budak pun terus cakap, "haaa..tempat kita memangc antik cikgu". Yess sayang-sayangku, tempat kita memang cantik sebab jauh dari kota. I'm sooo lucky to be here.

 Ni dalam perjalanan. Pantang cikgu keluarkan kamera ada ke yang buat peace. Tapi xpe. Cikgu suka :)

Cantik x? Ada 3 tingkat air terjun. Tingkat 1 untuk tahun 1, 2 dan 3. Tingakt ke-2 untuk Tahun 4, 5 dan 6. Tingkat ke-3 untuk sape?? Untuk cikgu laaa..hehehe.

Seronok kan tengok kanak-kanak ni happy. Macam tiada masalah langsung.
:)

Nice view, nice experience.
I love this place so much.
:)

p/s : terlalu banyak typo dalam entry saya..kalau rajin saya akan betulkan..hehe

No comments: