Monday, March 11, 2013

Blog Translation

Salam sayang semua. Sape pernah guna Google Transle? Saya ada jugak guna Google Translate ni.  Benda ni biasa je saya rasa. Semua orang tahu. Tapi saya baru taw yang Google sediakan Translation untuk blog!!! Wowwww!!! Sama ada benda ni masih baru atau saya yang lembap lambat.hahaha. Apa-apa ia satu benda yang sangat menarik sebabnya kalau blog yang kita xpaham tu, boleh la translate kepada bahasa ibunda kita. Yeyyy..proses blogwalking akan jadi lebih menareksssss~~~


Mula-mula bukak layout utk blog kita. Lepas tu Add Gadjet. Caru Translate macam dalam gambar tu. Tekan je Gadjet tu. Siap!!

  
Ni Gambar preview Gadjet dalam blog saya. Dalam kotak merah tu ruang untuk pembaca yang nak translate blog saya. Saya rasa application ni sangat berguna lebih-lebih lagi kalau kita nak baca blog yang kita tak kuasai bahasanya. Jom pakat-pakat letak gajet ni.

**Tinta Kehidupan versi Korea**
Korean mode : ON

Salam sayang dari Ana.
:)

No comments: