Thursday, January 24, 2013

Watermark Tinta Kehidupan

Ramai dah orang yang guna watermark untuk diletakkan pada apa-apa jua benda yang nak diupload dalam internet especially gambar. Yela kan. Gambar kepunyaan kita tak nak lah orang lain salah guna. Ye tak? Tapi macam saya dah berkurun berniat nak letak watermark pada gambar-gambar dalam blog ni tapi hasrat tu tinggal hasrat je. 

Salah satu sebab kenapa tak guna watermark adalah malas nak cari tema gambar untuk dijadikan watermark. Lepas tu nak kena cari tempat nak order watermark pulak. Mana nak reti kan buat sendiri. Tapi sekarang ni saya dah jadi penganggur tetap. Makanya waktu lapang saaaaangat banyak. Duduk rumah buat kerja-kerja rumah je. Kadang-kadang je mama bagi kerja berkaitan sekolah dia. Selalunya kerja-kerja bertaip la. 

Dalam kelapangan waktu yang ada ni, saya telah merajinkan diri untuk cari cara untuk buat watermark yang paling simple. Kebanyakan orang guna Adobe Photoshop untuk jadikan watermark tu lebih menarik dan cun giler. Tapi apakan daya, saya ni slow sikit kalau guna adobe ni. Jadila watermark tu tapi nampak macam gambar apa je.haha. Last2 Photoscape jugak menjadi pilihan. 

Gambar yang dipilih adalah gambar yang sama dengan header Tinta Kehidupan. Rasa macam comelll je doodle ni. Buat masa ni guna yang ni dulu. Kalau rajin boleh buat header blog + watermark yang baru.hehe.

So, inilah hasil kerja saya selama sejam lebih kurang. Biasa saja tapi saya puas hati sebab buat sendiri. Dan yang paling penting, hasrat yang dah terkubur lama kembali direalisasikan. Yeyyyy!!! 

Itu saja untuk kali ini.
:)

No comments: